Privacy Policy
POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU GADŻETY.FUX.PL
1. INFORMACJE OGÓLNE
1.1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Użytkowników serwisu internetowego gadżety.fux.pl (dalej: "Serwis").
1.2. Administratorem danych osobowych Użytkowników Serwisu jest Agencja Reklamy FUX Sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach, ul. Bojkowska 37L, 44-100 Gliwice, NIP: 648 23 85 911, adres e-mail: siedziba@fux.pl, tel.: +48 509 333 555 lub +48 32 273 18 60 (dalej: "Administrator").
1.3. Administrator wyznaczył osobę odpowiedzialną za ochronę danych osobowych, z którą można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, poprzez e-mail: [uzupełnić] lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
1.4. Administrator dba o bezpieczeństwo danych osobowych Użytkowników, w szczególności poprzez stosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzanych danych osobowych.
1.5. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: "RODO"), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz innymi właściwymi przepisami o ochronie danych osobowych.
2. ZAKRES PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH
2.1. Administrator przetwarza następujące dane osobowe Użytkowników:
a) dane podane w formularzach zapytań ofertowych:
- imię i nazwisko lub nazwa firmy,
- adres e-mail,
- numer telefonu,
- adres (w przypadku zamówień wymagających dostawy),
- NIP (w przypadku żądania wystawienia faktury VAT);
b) dane gromadzone automatycznie:
- adres IP,
- data i czas wizyty,
- informacje o przeglądarce internetowej,
- informacje o systemie operacyjnym,
- historia przeglądania Serwisu,
- inne informacje przekazywane przez protokół HTTP.
2.2. Administrator może również przetwarzać dane eksploatacyjne (dane charakteryzujące sposób korzystania przez Użytkownika z usług świadczonych drogą elektroniczną), takie jak:
- oznaczenia identyfikujące Użytkownika,
- oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej lub system teleinformatyczny, z którego korzystał Użytkownik,
- informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną,
- informacje o skorzystaniu przez Użytkownika z usług świadczonych drogą elektroniczną.
3. CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
3.1. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
a) w celu realizacji zapytań ofertowych oraz przygotowania i przedstawienia oferty odpowiadającej potrzebom Użytkownika - podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
b) w celu realizacji zawartej umowy oraz świadczenia usług drogą elektroniczną - podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
c) w celu prowadzenia konta użytkownika w Serwisie (jeśli dotyczy) - podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
d) w celu rozpatrywania reklamacji - podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na możliwości ustosunkowania się do zgłoszonej reklamacji;
e) w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w szczególności wynikających z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości - podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
f) w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi z umową lub działalnością Administratora - podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw;
g) w celach analitycznych i statystycznych - podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w Serwisie, sposobu korzystania z konta oraz preferencji zakupowych, w celu poprawy funkcjonalności i działania Serwisu;
h) w celach marketingowych własnych produktów i usług - podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na promowaniu własnej działalności;
i) w celu prowadzenia działań marketingowych z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (e-mail, telefon) - podstawą prawną przetwarzania jest zgoda Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może być w każdej chwili wycofana, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
3.2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z funkcjonalności Serwisu, w szczególności do składania zapytań ofertowych, uzyskania odpowiedzi na zapytanie, zawarcia i wykonania umowy.
4. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
4.1. Administrator przechowuje dane osobowe przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, tj.:
a) w przypadku danych przetwarzanych w celu realizacji zapytań ofertowych - przez okres do czasu zgłoszenia usunięcia
b) w przypadku danych przetwarzanych w celu wykonania umowy - przez okres trwania umowy, a po jej zakończeniu przez okres niezbędny do dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, tj. do upływu terminu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy, co do zasady nie dłużej niż przez 6 lat od końca roku kalendarzowego, w którym umowa została wykonana;
c) w przypadku danych przetwarzanych w celu wypełnienia obowiązków prawnych - przez okres wymagany przepisami prawa, co do zasady 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku związanego z umową;
d) w przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody - do czasu wycofania zgody;
e) w przypadku danych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora - do czasu wniesienia skutecznego sprzeciwu.
4.2. Po upływie okresów przechowywania, dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane.
5. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
5.1. Administrator może udostępniać dane osobowe Użytkowników następującym kategoriom podmiotów:
a) podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora, niezbędne do prawidłowego wykonania umowy, w szczególności: dostawcy usług IT, hostingowych, analitycznych, marketingowych, księgowych, prawnych, kurierskich, pocztowych, płatności elektronicznych;
b) podmioty upoważnione do otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (np. organy ścigania, sądy, organy podatkowe);
c) podmioty powiązane z Administratorem, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
5.2. Administrator może przekazywać dane osobowe Użytkowników do państw trzecich (tj. państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego) w związku z korzystaniem z narzędzi, które przechowują dane osobowe na serwerach zlokalizowanych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. Administrator przekazuje dane osobowe wyłącznie do tych państw trzecich, co do których Komisja Europejska wydała decyzję stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony lub z zastosowaniem odpowiednich zabezpieczeń (standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską).
6. PRAWA UŻYTKOWNIKÓW
6.1. Użytkownikom przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem ich danych osobowych:
a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych;
c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. "prawo do bycia zapomnianym");
d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
e) prawo do przenoszenia danych osobowych;
f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
g) prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody;
h) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
6.2. W celu skorzystania z powyższych praw, Użytkownik powinien skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [siedziba@fux.pl] lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
7. PLIKI COOKIES I INNE TECHNOLOGIE ŚLEDZĄCE
7.1. Serwis wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) oraz inne podobne technologie w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dostosowania Serwisu do preferencji Użytkownika oraz w celach reklamowych i statystycznych.
7.2. Pliki cookies to małe pliki tekstowe wysyłane przez serwer internetowy i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się Użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.
7.3. Serwis wykorzystuje następujące rodzaje plików cookies:
a) cookies niezbędne - pliki cookies niezbędne do funkcjonowania Serwisu, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu;
b) cookies funkcjonalne - pliki cookies umożliwiające zapamiętanie wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
c) cookies analityczne - pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
d) cookies reklamowe - pliki cookies umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
7.4. W Serwisie wykorzystujemy następujące pliki cookies:
7.5. Serwis wykorzystuje narzędzie Cookiebot do zarządzania zgodami na pliki cookies. Cookiebot umożliwia Użytkownikom wyrażanie zgody na wykorzystanie plików cookies, zmianę ustawień dotyczących plików cookies oraz wycofanie zgody w dowolnym momencie.
7.6. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookies do urządzenia Użytkownika:
a) za pomocą ustawień przeglądarki internetowej;
b) za pomocą konfiguracji usługi;
c) za pomocą narzędzia Cookiebot dostępnego w Serwisie.
7.7. Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki cookies, korzystając z dostępnych funkcji w używanej przez siebie przeglądarce internetowej.
7.8. Ograniczenie stosowania plików cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
8. NARZĘDZIA ANALITYCZNE I MARKETINGOWE
8.1. Administrator korzysta z następujących narzędzi analitycznych i marketingowych:
a) Google Analytics - narzędzie analityczne dostarczane przez Google LLC, służące do analizy statystyk serwisu. Google przetwarza dane osobowe Użytkowników na zasadach opisanych w polityce prywatności Google Analytics: https://policies.google.com/privacy?hl=pl;
b) Cookiebot - narzędzie do zarządzania zgodami na pliki cookies, dostarczane przez Cybot A/S. Cookiebot przetwarza dane osobowe Użytkowników na zasadach opisanych w polityce prywatności Cookiebot: https://www.cookiebot.com/pl/privacy-policy/
8.2. Korzystanie z narzędzi, o których mowa w pkt 8.1., wiąże się z wykorzystaniem plików cookies tych dostawców.
9. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH
9.1. Administrator wdrożył odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych, w tym:
a) szyfrowanie danych przy użyciu protokołu SSL (Secure Sockets Layer);
b) regularne audyty bezpieczeństwa;
c) ograniczenie dostępu do danych osobowych wyłącznie dla upoważnionych osób;
d) regularne tworzenie kopii zapasowych danych;
e) szkolenia personelu w zakresie ochrony danych osobowych;
f) pseudonimizację i szyfrowanie danych osobowych, gdy jest to możliwe;
g) zdolność do ciągłego zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania;
h) regularne testowanie, mierzenie i ocenianie skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania.
9.2. Administrator zwraca uwagę, że e-mail nie jest uważany za bezpieczny środek przesyłania danych, dlatego nie należy przesyłać tą drogą informacji dotyczących płatności ani innych poufnych danych.
10. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH DZIECI
10.1. Serwis nie jest skierowany do dzieci poniżej 16 roku życia i świadomie nie zbiera danych osobowych od takich osób.
10.2. Jeśli dowiemy się, że nieumyślnie zebraliśmy dane osobowe dziecka poniżej 16 roku życia, podejmiemy kroki, aby jak najszybciej usunąć te dane.
11. ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI
11.1. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki Prywatności w dowolnym momencie.
11.2. Zmiany Polityki Prywatności będą publikowane na stronie Serwisu. O istotnych zmianach Polityki Prywatności Administrator może powiadomić Użytkowników również za pośrednictwem poczty elektronicznej.
11.3. Zmiany Polityki Prywatności wchodzą w życie z chwilą ich opublikowania na stronie Serwisu.
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
12.1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Polityce Prywatności zastosowanie mają przepisy RODO oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
12.2. Polityka Prywatności wchodzi w życie z dniem startu serwisu.
12.3. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących przetwarzania danych osobowych lub niniejszej Polityki Prywatności, prosimy o kontakt z Administratorem za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [siedziba@fux.pl] lub pisemnie na adres siedziby Administratora.